سید علی اکبر محتشمی پور، مردی با رؤیای آزادی اوجی: ۵۳ میلیون متر مکعب به تولید گاز خام اضافه شد آل اسحاق: بسط و گسترش دادن فضایی که اتحادیه اروپا در کشور ما ایجاد کرده کار درستی نیست احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی در کلانشهرها مخبر: شهید آیت‌الله رئیسی پیش از تشکیل دولت سفر‌های استانی خود را آغاز کرد پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده است | اگر آمریکا وتو نمی‌کرد آتش‌بس در غزه به نتیجه رسیده بود معافیت سربازی و حمایت قانون جوانی جمعیت از مشمولان آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید روزنامه «هاآرتص»: مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که جنگ غزه باید تمام شود جزئیات عملیات ترکیبی مهم امروز ارتش یمن در دریای سرخ و مکران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و درخواست برای توافق تبادل اسرا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) استقبال فرانسه، آلمان و انگلیس از قطعنامه شورای حکام وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو : به لبنان حمله کن حماس: راهپیمایی پرچم نشانگر زورگویی دولت نتانیاهوست ایران: تروئیکای اروپایی مسئولیت هر نوع عواقبی را به عهده بگیرند موشک سنگین حزب‌الله به «عرب العرامشه» برخورد کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: اتهام جاسوسی ترامپ برای روسیه بی‌اساس است سازمان ملل: نگران تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم درخواست آلمان از اسرائیل برای موافقت با ارسال انبوه کمک به غزه استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکا برای حمله به روسیه
سرخط خبرها

خاندوزی: بنزین گران نمی‌شود | سمتی تحت عنوان جانشین وزیر اقتصاد وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۷۸۲۲۲
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
خاندوزی: بنزین گران نمی‌شود | سمتی تحت عنوان جانشین وزیر اقتصاد وجود ندارد
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: هیچ طرحی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درمورد اینکه آیا ایران پول بلوکه شده‌ای نزد چین دارد یا خیر؟ توضیح داد: هرچیزی که به عنوان منابع ایران در چین وجود دارد، فقط برای اجرای پروژه‌های فایننسی است که چینی‌ها در ایران انجام می‌دهند. در واقع یک سری از شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف راه، نفت و… پروژه‌هایی انجام می‌دهند و این مابه‌ازای هزینه‌هایی است که ایران قصد داشت بپردازد.

وی ادامه داد: این مسیر یک ورودی و یک خروجی دارد. یعنی هر ماه بانک مرکزی مبلغی را برای پروژه‌ها به این عدد اضافه و بابت پروژه‌ای که درحال انجام است بخشی را خرج می‌کند. این عدد هر روز فرق می‌کند.

وزیر اقتصاد در ادامه درمورد لایحه مقابله با رسوب کالا عنوان کرد: متن لایحه به دلیل اینکه برخی دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت کشور نکاتی داشتند که درمورد زمینه‌های گمرک و اموال تملیکی اختلاف نظر وجود داشت، لایحه در کمیسیون نگه داشته شده است تا اختلاف نظر برطرف شود و بعد به دولت ارسال خواهد شد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر بانک‌ها بسیار پافشاری کرد که سهم حدود هفت درصدی بخش مسکن از کل تسهیلات در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند، اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن عدد ۲۰ درصد وجود دارد؛ بنابراین بانک‌ها در سال جاری باید بیش از گذشته تلاش کنند. بانک مرکزی پیگیر این موضوع است و وزیر راه و رییس کل بانک مرکزی جلساتی با مدیران عامل بانک‌ها داشتند تا بانک‌هایی که عقب افتادگی دارند عقب ماندگی خود را جبران کنند.

وی بر این نکته تاکید کرد که هیچ طرحی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.

وزیر اقتصاد در انتها بر این موضوع تاکید کرد که سمتی تحت عنوان جانشینی وزیر اقتصاد وجود ندارد.

وی درمورد اظهار نظر رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل درخصوص انتشار اوراق نیز گفت: نیازی به مناظره نیست. آقایان باید جواب دهند که چرا تا این اندازه بدهی ایجاد کرده‌اند؛ بیش از نیمی از کل اوراق سال ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->